- deset svetovalcev programa zgodnjega opozarjanja je razporejenih po vsej Danski
Svetovalci imajo zelo veliko izkušenj, kako opraviti prvi pogovor z lastnikom podjetja v krizi. Njihova naloga je na dveh ali treh srečanjih dobiti vpogled v razmere v podjetju, oceniti možne rešitve in pripraviti načrt za reševanje krize.
2. okrog 110 izkušenih prostovoljnih svetovalcev
Svetovalci so običajno starejši in izkušeni vodstveni delavci. V skupini sodelujejo sedanji in nekdanji direktorji velikih korporacij, sedanji in nekdanji lastniki manjših podjetij, člani in predsedniki uprav in odborov ter nekaj strokovnjakov (računovodje, pravniki, finančni svetovalci, psihologi, inštruktorji itd.).
3. sodelovanje s 15–20 najboljšimi pravniki s področja plačilne nesposobnosti na Danskem
Uporabnikom nudijo brezplačno pomoč, dokler ne pripravijo posebnega načrta za reševanje razmer, običajno takrat, ko potrebujejo sodno izvedensko mnenje ali ko z upniki sklepajo izvensodne poravnave. Pravniki niso financirani iz projekta. Plačilo za njihovo sodelovanje izhaja iz sodnega primera, ki pogosto nastane kot posledica njihovega predhodnega svetovanja.
Najpomembnejše znanje, pridobljeno v okviru projekta
Interdisciplinarne veščine so ključ do uspeha. Pri reševanju podjetij v krizi in sodelovanju z njihovimi lastniki so pomembna različna področja znanja, zlasti:
Katere pobude lahko zagotovijo, da podjetje hitro izboljša svoj prihodek in likvidnost? Lastniki, ki so obenem tudi direktorji podjetja, pogosto potrebujejo povratne informacije na tem področju, da lahko začnejo razmišljati drugače.
Kako lahko lastnik-direktor, ki se znajde tudi v hudi osebni krizi, zagotovi svojo predanost, samoiniciativnost in podjetnost ter tudi predanost svojih zaposlenih?
- financiranje/upravljanje finančne institucije
Za večino malih in srednje velikih podjetij je finančna institucija njihova edina rešitev. Kako lahko lastnik (ponovno) vzpostavi zaupanja vredno sodelovanje? Kdaj nastopijo primerne okoliščine za pogajanja o poravnavi, sanaciji itd.?
- pregled zakonodaje s področja plačilne nesposobnosti
Ker svetujejo, kateri ukrepi so v danem trenutku najprimernejši, je za svetovalce programa zgodnjega opozarjanja bistvenega pomena, da imajo dober pregled nad najpomembnejšimi pogoji v zvezi z zakonodajo s področja plačilne nezmožnosti, vključno s stečajem, sanacijo in odpisom dolgov.
- srečanje s posamezniki v krizi
V večini primerov se lastniki malih in srednje velikih podjetij v krizi znajdejo tudi sami v hudi osebni in življenjski krizi. Ko se srečamo z lastnikom v krizi, je ključnega pomena, da dobro poznamo najpogostejše odzive in tudi tipične razvoje dogodkov v zvezi s krizo. Bistveno je, da se lastnik sreča s svetovalci, ki so sposobni in dovolj pogumni, da mu v zelo težkih razmerah pomagajo tudi s človeške plati.